onsdag 4 september 2024

Swedbank i Sävsjö bör öppna precis som i Vetlanda

SWEDBANK HAR personal på plats i Sävsjö men har numera inga öppettider för spontanbesök eller mindre ärenden. När banken stängde för spontana kunder fick vi i Sävsjö kommun samtidigt löftet att alla ärenden fortsatt kunde hanteras men man fick boka tid först. Jag frågade specifikt om det exempelvis gick att få hjälp med något så enkelt som batteribyte i bankdosan, något som skulle gå att ordna utan problem.

NU ÄR JAG PRECIS där och batteriet i bankdosan måste bytas. Jag har försökt få en tid i Sävsjö för det men inte lyckats.  Efter en lång telefonprocedur med inknappning av val av än det ena och än det andra så kommer jag fram till att välja "Annat ärende" och då blir jag helt sonika nedkopplad varje gång och det utan motivering. Oerhört dåligt tycker jag och dessutom ett löftesbrott mot kommunen att inte sköta denna service.

JAG LÄSER I TIDNINGEN att Swedbank i Vetlanda ändrat strategi och har öppet några dagar. Jag uppmanar Swedbank att ge oss Sävsjö kommun samma service! I väntan på det får jag ta med dosan till Vetlanda för att fixa batteribytet där istället.

I BJÄRT KONTRAST till mitt kontaktförsök med banken har jag idag bokat service på min Volvo V70 hos Nybergs bil i Nässjö. Nybergs är ett stort företag men de har fattat vinsten med smidig och personlig kontakt. Bokningen gick snabbt via Internet. Jag fick själv välja servicetekniker och i samband med bokningen kontaktuppgifter för direktkontakt med denna person. Otroligt tryggt, enkelt och välfungerande kommunikation mellan kund och företag. Mitt förslag är att Swedbanks ledning på Höglandet gör ett studiebesök på Nybergs bil för att lära sig hur man sköter kundservice!

LÄS TIDIGARE inlägg om Swedbank på denna länk: