fredag 21 januari 2022

Överraskande hög placering i mediagenomslag

TIDNINGEN DAGENS SAMHÄLLE publicerade under fredagen en granskning över hur ofta landets 310 kommun- och regionstyrelseordförande förekom i medierna under förra året. För mig blev det en överraskande hög placering. I vårt län är jag den ordförande i kommunstyrelsen som syns mest efter Anne-Marie Nilsson i Jönköping och Henrik Tvarnö i Vetlanda. Mest i media är regionstyrelsens ordförande Mia Frisk. Sett till hela Sverige är jag den kristdemokratiska ordförande i kommunstyrelsen som förekommer mest i media. I förhållande till alla 310 på listan hamnar jag på plats 47.En mycket hedrande plats utifrån att vår kommun är på plats 193 i förhållande till vår folkmängd.

JAG VET INTE VAD den höga placeringen beror på. Men jag tror en del kan vara den uppmärksamhet jag fick i media vid utnämningen som årets kristdemokrat. Jag har också varit aktiv och fått stort genomslag för arbetet under pandemin. Jag tror också det ger resultat att jag alltid försöker vara tillgänglig för media och att jag i intervjuer försöker vara öppen och transparent. Jag backar heller aldrig undan för att möta media även när det är tufft och kommer kritik. I vilket fall som helst tycker jag det är bra att synas mycket i media för det innebär att jag därigenom lyckas ge mycket uppmärksamhet för vår fina kommun!