I DEN ENA SKRIVER signaturen ”Orolig för Sävsjös framtid” att han efter att ha läst mitt insändarsvar, Demokrati kräver saklighet och respekt, blivit ännu mer orolig för Sävsjös framtid. Det hade varit intressant att träffa honom över en kopp kaffe för att få höra vad som ligger bakom denna oro och varför han drar de slutsatser han gör. För mig är det minst sagt svårt att förstå.
DEN ANDRA INSÄNDAREN handlar om torget. Där tackar Kennert Gustafsson för det utförliga svar han fått kring frågor och påståenden om kostnaderna för ombyggnaden. Det är glädjande att han verkar nöjd med redovisningen. Samtidigt lyfter han fram att vissa politiker ska ha ångrat sitt beslut, uttrycker tveksamhet till om ombyggnaden kommer att gynna Sävsjös utveckling och är kritisk till att kommunala verksamheter flyttar in i Stadshotellet. Jag vill kommentera dessa synpunkter.











.jpg)






