måndag 24 februari 2020

Slarvigt av Nybergs bil men god Cappuccino

Det blev till att jobba  ett par timmar på Nässjö Stations 
Espresso House. Enda fördel var den goda Cappuccinon!
MIN V70 HAR fått en "Säkerhetsåterkallelse" från Volvo. Ett insugningsrör i plast skulle bytas och samtidigt göras en service. Jag hade bokat denna på Nybergs bil i Nässjö och uppmanades att vara på plats klockan sju för möte med min personliga servicetekniker. Jag fick kliva upp lite tidigare än vanligt och skynda på morgonrutinerna för att hinna till den utsatta tiden. Väl inne i verkstaden var inte min "personliga servicetekniker" där och kollegorna berättade att han inte brukade dyka upp förrän vid åttatiden.

JAG TYCKER DET ÄR DÅLIGT av ett så stort företag att sköta sin kommunikation med kunderna så slarvigt. Hade jag i förväg känt till rätt tid hade jag också kunnat disponera tiden mycket bättre denna förmiddag. Jag fick nu två timmars väntan på Nässjö station i onödan. Men med internetuppkoppling, dator och telefon gick det hyggligt att också jobba därifrån innan krösatåget gick mot Sävsjö.

FÖR OSS SOM BOR i Sävsjö kommun visar denna händelse att det helt klart allra bästa att välja bilmärke så att service kan göras lokalt i vår kommun. Exempelvis är NIFAB en professionell verkstad som är nära och ger goda råd och korrekt bra service för oss som kör BMW eller de som har en Subaru.

UNDER DAGEN i övrigt har jag haft en rad mindre möten och planerat för veckan som ligger framför. Jag har också fixat till dokumenten från oss i Stockaryds samhällsförenings valberedning inför morgondagens årsmöte.