onsdag 12 februari 2020

Lycka till Benjamin i ditt nya uppdrag!

Benjamin höll ett tal till vid
kristdemokraternas årsmöte
i Hjärtlandagården
FÖR MIG ÄR DET ett privilegium att i mitt jobb som kommunalråd få samarbeta med så många ivriga, ambitiösa och kompetenta medarbetare och politiker. Det som är allra roligast är när det kommer fram nya talanger. Unga personer som kliver fram och tar för sig.

ETT SÅDANT POSITIVT exempel är tjugoårige Benjamin Petersson från Vrigstad. På bara ett par år har han från sin entré i politiken nu axlat uppdragen både som vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden och, från igår, som partiavdelningens ordförande i Kristdemokraterna. Benjamin har också gjort karriär inom KDU och finns med i distriktsstyrelsen.

NÄR VI I GÅR ENHÄLLIGT och med acklamation valde Benjamin begärde han ordet och höll ett fint tal inför alla oss årsmötesdeltagare. I sitt tal pekade han ut färdriktningen för styrelsens arbete och slog fast hur viktigt det är med delaktighet och teamwork för att nå resultat.

DET GER MIG en sådan glädje och inspiration att få vara med och ge en plattform, och i bakgrunden stödja, personer som Benjamin. Det ska bli spännande att följa Benjamins fortsatta väg i politiken och se hur han kommer växa och utvecklas. Jag är helt övertygad om att han kommer påverka den politiska agendan och vara med och forma det politiska landskapet framöver. Först i vår kommun men jag skulle inte bli överraskad om det så småningom också blir regionala och nationella förtroendeuppdrag!

LYCKA TILL Benjamin i ditt nya uppdrag som partiavdelningens ordförande!

P.S. Jag hade med mig kameran på årsmötet och tog en del bilder som du kan se på kristdemokraternas facebooksida "Kristdemokraterna i Sävsjö"
https://www.facebook.com/kristdemokraternasavsjo/