onsdag 5 februari 2020

ML, positivt om Sävsjö och valberedning

Jag rekommenderar varmt att köpa
bildelar av ML bildemontering
I SAMBAND MED LUNCHEN gjorde jag ett besök hos ML Bildemontering och köpte en ny innerskärm till Volvon. Det är numera enkelt att köpa begagnade bildelar via sökning på hemsidor som www.laga.se. För mig som vill handla lokalt väljer jag ort Sävsjö och demonteringsfirma ML. Delarna kan jag sedan jag hämta ut direkt i den butik som ML Bildemontering har i Sävsjö. Billigt, snabbt och enkelt! Jag tycker att det går alldeles utmärkt att handla begagnade reservdelar och för mig är det också ett sätt att verka för ett hållbart samhälle!

UNDER DAGEN HAR jag tillsammans med Carina färdigställt protokollet från gårdagens kommunstyrelse. Jag har fixat en välkomnande text till en kommande turistbroschyr och  diskuterat avsättning av medel för sanering av gamla soptippar.

TILLSAMMANS MED NÅGRA partikompisar från övriga länet ingår jag i partidistriktsstyrelsens valberedning. Cecilia Hjort Attefall är sammankallande och vi har under kvällen samlats hos henne för att jobba med kommande distriktsstyrelse, rikstingsombud med mera. Arbetet i en valberedning är viktigt och måste få ta en del tid!

PÅ FÖLJANDE LÄNK kan du läsa den positiva välkomsttext om Sävsjö som ska finnas med i årets version av turistbroschyr och besöksguide:
https://savsjo.blogspot.com/2020/02/ml-positivt-om-savsjo-och-valberedning.html


VÄLKOMMEN TILL OSS I SÄVSJÖ KOMMUN!

I din hand håller du årets besöksguide. Den innehåller det mesta du behöver veta när du ska på upptäcktsfärd i omgivningarna, handla i butiker eller besöka någon aktivitet. Vill du veta mer kan du alltid hämta mer information på någon av Sävsjö kommuns InfoPoints och förstås på webbsidan www.visitsavsjo.se.

I vår kommun finns mycket att uppleva, året runt. Tillsammans med en rad aktiviteter ut över hela småländska Höglandet erbjuder vi en bred meny av besöksmål som ger möjlighet att planera en innehållsrik vistelse med Sävsjö kommun som utgångspunkt. I vår del av Småland har vi en fantastisk landsbygd som erbjuder många naturupplevelser där du kan njuta av de många sjöarna och de vackra omgivningarna. Vi har ett rikt kulturutbud med många sevärdheter, evenemang och aktiviteter. Här finns något att göra för alla, gammal som ung.

Sävsjö kommun är stor nog att ha det mesta, men samtidigt liten nog att ha nära till allt. Närheten till det mesta gör att du, oavsett om du är på landet eller i någon av tätorterna, kan bada, vandra i naturen eller bara uppleva tryggheten och gemenskapen. Vi har också en idyllisk stadskärna i Sävsjö stad där du kan handla i personliga butiker och uppleva Sävsjös Trädgård, våra fina blommande parker.

Naturen och möjligheten till både aktivitet och avkoppling är några av de faktorer som gör att många väljer att besöka Sävsjö kommun och jag hoppas att du blir en av många som återkommer år från år och fortsätter att upptäcka det stora i det lilla.

Varma hälsningar
Stefan Gustafsson
Kommunstyrelsens ordförande i Sävsjö kommun