torsdag 27 februari 2020

Med centralorten som utgångspunkt

Om några veckor får jag en
praktikant från Rörviks skola
DET HAR VARIT några långa dagar kommunalhuset i Sävsjö och därför valde jag att under torsdagen jobba med Stockaryd som utgångspunkt. Det känns bra att få en vardag på hemorten där jag kan träffa lokala företagare och boende på orten för samtal om angelägna saker.

DAGENS ROLIGASTE samtal var från en elev i klass åtta på Rörviks skola. Hon hade genom en kompis fått tips om att ringa kommunalrådet för att fråga om hon fick praktisera hos mig några dagar. Jag tycker det är viktigt att om möjligt ta emot praktikanter. Det är en chans att få sprida kunskap om politik och om att det finns många intressanta yrken inom kommunen. För mig är några dagar med en praktikant också ett mycket bra sätt att få lite inblick i vad unga tänker om olika saker som vi beslutar om.