torsdag 29 februari 2024

Iskalla vindar men våren kommer!

JAG TOG MED KAMERAN på dagens promenad för att se om jag kunde hitta några vårtecken. Det blåste kallt och våren kändes avlägsen men var glädjande att se flera bevis på att vi är på väg från vinter mot en ny vår och så småningom sommar. Jag hittade gammaldags vackra snödroppar, välfyllda syrenknoppar, rabarber på väg upp ur jorden och färgglad, lysande röd Cornell.

JAG TOG DENNA GÅNG med ett helt manuellt objektiv, mitt Samyang 135 mm 2.0. Detta har jag ägt länge men jag har inte använt det så ofta. Men efter att sett några recensioner på Youtube, där objektivet lovordas för sin skärpa, bokeh och möjlighet att fotografera på kort avstånd, ville jag testa det ihop med min Sony A7IV. Du kan se några av mina foton på följande länk:
https://savsjo.blogspot.com/2024/02/iskalla-vindar-men-varen-kommer.html
 

Gammaldags vackra snödroppar

Syrenknoppar

Rabarber vill upp

Röd kornell