onsdag 7 februari 2024

K2-bröderna ett minne blott

Vid trippen till Jönköping stannade vi för lunch på restaurangen
Annes Husman på Torsvik. Fräsch lokal och god mat!
SKIDÅKNING och i synnerhet utförsåkning av varit ett stort intresse genom åren. Ett intresse jag redan i unga år delade med min bror. Det är klart att Ingemar Stenmarks framgångar påverkade intresset men även andra framgångsrika åkare. 

PHIL OCH STEVE MAHRE var tvillingbröder och riktigt duktiga amerikanska åkare som körde på skidmärket K2. Ofta kallades de för K2-bröderna. När brossan och jag också valde att köra på likadana K2-skidor blev vi ofta kallade för just K2-bröderna. Detta var otroligt bra skidor som jag använt mycket ända sedan dess. 

VID EN TRIPP till Jönköping nappade jag på ett bra erbjudande och har köpt nya moderna skidor för utförsåkning. Denna gång blev det ett annat märke men en förhoppningsvis bra skida av det tyska märket Völkl. Det ska bli mycket spännande att nu när det blivit så fin vinter få börja köra in dessa nya skidor!