torsdag 1 februari 2024

Varning för falska profiler av oss på facebook

Skärmdump på falska profilen
ANNETTE OCH JAG blev under dagen tipsade om att det kommit upp en ny falsk personlig profil för min fru på Facebook. Vi var båda på bild i denna nya profil och någon försökte denna väg komma i kontakt med det som är våra vänner där. Det känns förstås lite kymigt att någon lägger tid på att analysera våra liv och letar fram fotografier på oss och sedan lägger ut material som om det kom från min fru och mig.

 DENNA FALSKA PROFIL är nu borttagen men du bör vara aktsam om du valt att acceptera vänförfrågan till denna. Meddela gärna oss om det kommer upp någon ny sådan falsk profil igen. Drabbas du eller någon du känner av detta otyg så anmäl profilen till Facebook och meddela dina vänner och på din riktiga profil vad som hänt

TRÅKIGT OCH OACCERPTABELT med alla bedrägerier och fula tricks som finns på internet. Du och jag måste förhålla oss till denna ny verklighet och vara vaksamma!