måndag 12 februari 2024

Tacksam för Maries insats som ekonomichef

SEDAN 2017 har jag haft förmånen att jobba med Marie Hogmalm som Sävsjö kommuns ekonomichef. Nu har Marie meddelat att hon slutar det jobbet men att hon blir kvar på ekonomikontoret som ekonom.

SOM KOMMUNSTYRELSENS ORDFÖRANDE  är det helt avgörande att ha hjälp av riktigt duktiga och kompetenta medarbetare. Ekonomichef och kommundirektör är de allra närmsta och viktigaste tjänstepersonerna i det dagliga arbetet.

MARIE HAR BETYTT mycket för mitt arbete och jag har haft stort förtroende för de underlag och bedömningar som hon hjälpt mig med. Hennes bakgrund som utbildad ekonom och den gedigna erfarenheten från bland annat redovisningsbranschen och arbetet som redovisningskonsult och auktoriserad revisor har varit viktig kunskap och erfarenhet som kommit oss till del

DET ÄR POSITIVT att Marie kommer finnas kvar i organisationen också framöver. Annonsering kommer inom kort ske av en ny ekonomichef och jag tror det kommer vara värdefullt för de som söker denna tjänst att Marie också kan bidra till att göra det lättare för en ny person att komma in i jobbet. 
Tack Marie för gott samarbete och en mycket bra insats som ekonomichef!