fredag 25 september 2020

Oväntat möte med person jag beundrar

Du kan lyssna till en intervju av Rasmus
Troedsson via podden Dagens Människa
NÄR VI HÄROMDAGEN hade näringslivsmöte på Vrigstad värdshus fick jag vid frukostbuffén ett oväntat och roligt samtal med skådespelaren Rasmus Troedsson.

FÖRRA SOMMAREN var vi på plats i det stora ELCA-tältet på Löttorps camping när Carina Berg intervjuade Rasmus. En fängslande intervju av en skådespelare som blivit välkänd för den breda allmänheten genom sin roll som Bellan Roos i SVT-serien Vår tid är nu.

DENNA SOMMAR gjorde Rasmus Troedsson debut som sommarpratare i P1. I sitt sommarprogram skildrar Rasmus en trasig barndom och hur han i sin vilsenhet hamnade i alkoholmissbruk. Han ville en period ta sitt liv men räddningen blev så småningom att han fann en levande gudstro. 

JAG BEUNDRAR Rasmus för att han är en fantastisk skådespelare men också för att han självutgivande berättar om sitt liv och sin tro. För mig var det roligt att nu också få mötas och att jag personligt kunde få uttrycka min uppmuntran till honom för det han gör och står för.

Vill du lyssna till Rasmus Troedssons sommarprogram kan du göra det på följande länk: https://sverigesradio.se/avsnitt/1518784