onsdag 9 september 2020

Fint avsked av Peo

PeO Sjöbergsson framför Kommunalhuset
FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN kom beskedet att Peo Sjöbergsson gått bort. Idag var det dags för begravningsgudstjänst i Allianskyrkan och gravsättning på kyrkogården vid Vallsjö kyrka.

DET BLEV ett fint avsked med vacker sång och musik av Peo:s allra närmast anhöriga. Under minnesstunden var jag med och delade med mig av några minnen från åren när Peo var engagerad för oss kristdemokrater. Peo fanns med i fullmäktige och i styrelser och nämnder. Under många år var han ordförande i partiavdelningen.

PEO SJÖBERGSSON var alltid trevlig och social. Samtidigt driftig och energisk. För mig som kommunalråd var det en stor hjälp med Peo som ordförande i partiet. Han ordnade med valaktiviteter och såg till att det praktiska fungerade väl. Han var också mycket mån om marknadsföring och en drivkraft bakom vår utskick av nyhetsblad. Vi hade också många och ibland ganska långa samtal om personliga spörsmål vid sidan om politiken.

JAG ÄR SÅ TACKSAM över att fått samarbeta med Peo och det kändes så bra att idag få vara med på hans sista resa. Jag ber om fortsatt tröst och kraft till hustrun Lisbeth och alla anhöriga i sin sorg och saknad.