söndag 20 september 2020

Östen har gjort mitt eufonium fint igen

Östen Johannesson levererar mitt
nyrenoverade Eufonium
DET HAR KÄNNTS BRA med lediga dagar för att bland annat få tid att arbeta vidare med projektet att renovera våra perspektivfönster. Förhoppningsvis ska sista fönstret bli klart under veckan som kommer.

FÖR NÅGRA VECKOR sedan lämnade jag in mitt eufonium till Smålands musikvaruhus. Min pappa köpte detta blåsinstrument någon gång i mitten av 1960-talet av just Smålands musikvaruhus. Genom åren hade det fått en del bucklor och behövde en ordentlig översyn. 

INSTRUMENTET ÄR NU KLART och den nuvarande ägaren av musikaffären, Östen Johannesson, har gjort i ordning detta så det fungerar perfekt och ser riktigt fint ut. Känns roligt att just Östen fått fixa detta fina instrument som hans pappa sålde till min pappa. 

DET HAR DEN HÄR helgen varit en fin upplevelse att åter få spela på ett så fint instrument.  Det har förstås också varit en speciell känsla och väckt fina minnen av min pappa Laile när de varma tonerna från blåsinstrumentet klingar ut.

TACK SMÅLANDS MUSIKVARUHUS och Östen Johannesson för en fantastiskt fin renovering av mitt eufonium !