torsdag 10 september 2020

Möte med sann entreprenör och vackert avslut

Kyrkan såg ståtlig ut mot
den blå himlen
TILLSAMMANS MED vår näringslivschef Patrick Blomström började jag dagen med att träffa en företagare som kommer etablera en ny verksamhet i vår kommun. Inspirerande att möta en sann entreprenör som ser så mycket möjligheter! Företagaren letar nu också efter en mindre lantgård här i vår kommun och kommer när det ordnar sig att bosätta sig här. Har du tips på någon sådan mindre gård eller hästgård? Hör av dig till mig i så fall!

UNDER EFTERMIDDAGEN har jag varit med på begravning för Doris Florin Jonsson. Denna gång hade jag det hedrande uppdraget att få spela till unison sång och till när sonen Åke Jonsson sjön en vacker solosång. 

DORIS VAR EN av de som jag genom åren ofta mött vid gudstjänster i min hemförsamling.  Dottern Diane Manu var mycket engagerad i Stockaryds ungdomskör när jag var körledare för den. Sonen Åke har jag på senare år kommit i kontakt med i hans arbete som engagerad Kristdemokratisk politiker i Svalöv. En fin begravning där avskedet kunde ske under blå himmel och med ett värmande solsken.