fredag 26 maj 2017

Vårglädje med kultur och satsande butiker

Linda Elaine Byman och Hans-Åke Andersson ligger bakom
Femtinge teater och de medverkade vid sceninvigningen.
De berättade också om sommarens satsning på sin
logshow Deluxe
I dag var det vårglada Sävsjö i strålande solsken och med massor av aktiviteter. Vi var där med Kristdemokraterna för att på förmiddagen prata med folk och bjuda på kaffe. Det blev många intressanta samtal!

FEMTINGE TEATER, musikskolans Drumcorps och Oliver Rytting, känd rockare från Talang på TV4, var alla med när den nya scenen på Sävsjö torg invigdes under eftermiddagen. Det var också modevisning och dansuppvisningar av duktiga ungdomar.
    Min uppgift var att hålla ett tal och jag passade på att utmana föreningar, kyrkor, alla som spelar, sjunger och utövar kultur av olika slag att nu se till att den nya scenen fylls av arrangemang och aktiviteter. Gemensamt kan vi se till att den nya scenen sprider glädje över Sävsjö torg! Jag lyfte fram förhoppningen om att scenen ska medverka till att skapa en mötesplats mellan generationer och olika kulturer. Jag nämnde också att jag hoppas att scenen ska bli en välanvänd sittyta där man kan vila och prata en stund, ta en glass eller kanske en korv. Sist men inte minst så berättade jag att jag hoppas att scenen också ska bli uppskattad av barnen som en plats där de kan klättra och leka.

SNAB och kommunledning gratulerar Golvcity till nya lokaler
GOLVCITY satsar ordentligt i Sävsjö och de har nu flyttat till nya större och ljusare lokaler, mitt i centrum. Tillsammans med Helena Gill, från vårt Näringslivsbolag, och kommunchef Jan Holmqvist gjordes idag ett besök för att med blommor gratulera till de nya fräscha lokalerna.
    Det är viktigt med bra butiker för att det ska bli en levande stadskärna. Det är därför roligt att Golvcity väljer att satsa mitt i Sävsjö! Vi säger grattis till de nya lokalerna och lycka till!

ETT STORT TACK till alla som varit med och arrangerat denna härliga, vårglada dag i Sävsjö!