tisdag 22 december 2020

Tack, hopp och omtanke i jultal

En bild från gårdagens videoinspelning
TILL ER ALLA har det idag publicerats en julhälsning. Den spelades in i går kväll i den så fint juldekorerade Järnvägsparken i Stockaryd.  I mitt tal riktar jag ett särskilt tack till alla som fått jobba extra hårt detta pandemiår. Jag uppmuntrar till omtanke om både de som är ensamma i jul, om lokala företag och om barn och unga.

JAG TALAR OM hur viktigt det är att sprida hopp och omtanke och om att det faktiskt är möjligt att mötas och ändå följa de råd och riktlinjer som behövs för att stoppa smittspridningen av coronaviruset. Jag är helt övertygad om att vi är många som kan hjälpa till att göra skillnad för någon, så ingen ska behöva känna sig helt ensam den här julen. 

I MIN JULHÄLNING finns också en uppmaning till oss som är vuxna att de kommande helgerna promenera runt i våra olika orter.  Det finns just nu inga ordnade aktiviteter eller samlingsplatser för ungdomar. Det blir naturligt att fler då är ute på gator och torg. Jag tror våra unga känner sig mer trygga och det blir lugnare om vi som vuxna också dessa dagar är mer ute och rör oss.