tisdag 15 december 2020

Hedrande att få vara med i Pappa/Chefspodden

FÖR ETT PAR veckor sedan berättade jag här på bloggen om att Johan Palmberg besökte mig i kommunalhuset för att göra en inspelning till ett kommande avsnitt av Pappa/Chefspodden. Från igår är nu detta avsnitt offentligt och går att lyssna på där poddar finns.

TEMAT FÖR avsnittet är uthålligt ledarskap. Johan och jag resonerar i podden om möjligheter, utmaningar och verktyg för att fungera i en utsatt position som chef eller ledare. Detta samtidigt som man ska få ihop familjepusslet och axla ansvaret och ambitionen att vara en bra make och pappa. 

JAG KÄNNER MIG hedrad över att få vara med på ett litet hörn i Pappa/Chefspodden och det är med stor ödmjukhet jag i denna försökte att förmedla lite av mina erfarenheter och funderingar runt att vara ledare och förälder. Det är frågor jag verkligen brottats mycket med och därför kändes det för mig bra att få berätta om vad som varit angeläget för mig och om hur jag resonerar. 

PAPPA/CHEFSPODDEN är ett mycket bra initiativ! I denna möter du intressanta intervjuer. Du får också del av tips och reflexioner från Johan Palmberg som är en lokal profil i kommunen genom sitt chefskap inom OBOS och engagemang i kyrka och musik. Du möter också Johan Fromell VD vid Wikells byggberäkningar AB och med rötter i vår kommun. 

DU HITTAR PODDEN enklast via appen Acast i din smartphone eller via webben på följande länk: https://play.acast.com/s/pappachefpodden

TACK FÖR att jag fick det hedersamma uppdraget att vara med i ett avsnitt av Pappa/Chefspodden!