tisdag 29 december 2020

Tack för foton från förr!

Är det någon som vet vem tredje personen på fotot är?
URBAN DAGMAN och kompisarna i fotogruppen Bländaren digitaliserar och visar nu foton som tagits i våra bygder genom åren. En del visas i skyltfönstret på tidigare "Dahlbergs livs" och där visas just nu foton tagna av Vivan Jarl.

EN DEL FOTON läggs upp på Facebook och idag på morgonen var det för mig roligt att se ett foto på min farfar som jag aldrig sett tidigare.  På bilden finns från vänster David Tunhaw och sedan min farfar Gustav Carlsson. Nästa person känner jag inte till men längst till höger är Ivar ”i Linnevik” Gustavsson. Ivar var gift med Linnea som var min farfars syster.

FOTOT ÄR TAGET FRAMFÖR tidigare Filadelfiakapellet i Nya Hjälmseryd, det som nu är Suzzis café. Kapellet har en spännande historia med en "Saliga Emma" som initiativtagare. Farfar, Gustav Carlsson, anlitades som byggmästare. Några år i slutet på 1960-talet var pappa och mamma vaktmästare i fastigheten och vi som familj bodde på övervåningen. Det är många minnen från denna tid!

TACK URBAN och Bländaren för att ni delar med er av fina foton från förr!