lördag 13 juni 2020

Golv och överraskande foto

Jan-Åke Andersson, Stig Blad, jag och Kent Svensson.
på bild med pokaler vunna vid korpskytte på skjutbanan
i Brohult utanför Nya Hjälmseryd  (Foto Åke Wibrån)
HEMMA HÅLLER VI på att snickra och tapetsera ett arbetsrum. Äntligen börjar det bli klart. Dagens arbete har varit att komplettera och måla brädgolvet.

JAG FICK  UNDER DAGEN ett sms med ett överraskande foto! Det var min gode vän och partikollega Fredrik Håkansson som vid besök hos Lennart "Kantorn" Petersson I Nya Hjämseryd tittat på gamla foton som Åke Wibrån i Lammhult fotograferat. Ett av dessa foton var från 1978. Jag är på fotot tillsammans med några arbetskamrater från Rydéns Finmekanik i Rörvik och poserar med priser som vi vunnit i korpskytte. Detta foto har jag inte sett tidigare och det väckte många goda minnen. Tack Fredrik för att du sände över fotot till mig!