måndag 1 juni 2020

Brev till klimatråd och laddat för ks

DENNA INTRESSANTA arbetsvecka började med att jag skickade iväg en skrivelse till vår landshövding och Klimatrådet. Bakgrunden är att det i Klimatrådet beslutats att vi i  länets kommuner ska göra regelbundna uppföljningar av hur mycket utsläpp som sker i respektive kommun. Vi har fått kravet på redovisning men inte något uppdaterat, fungerande verktyg för detta arbete. Utifrån min skrivelse kommer nu denna fråga om ett gemensamt verktyg att behandlas på nästa möte.

UNDER DAGEN i övrigt har jag förberett morgondagens kommunstyrelse och under kvällen har vi haft gruppmöte med partigruppen.

INFÖR VÅRT GRUPPMÖTE fick jag ett sms från en partikollega som jobbar som sjuksköterska på ett av våra sjukhus. Hennes meddelande tog tag i mig och visade hur viktigt det är att vi fortsatt noga följer råd och anvisningar om coronaviruset. Så här är meddelandet ”Hej! Jag kan tyvärr inte komma ikväll då jag jobbar. Hade gärna tagit del av det som ska tas upp. Kan bara säga att Covid-19 är en förfärlig sjuka för de som drabbas. Har aldrig jobbat med något så vidrigt tidigare.” Bästa vänner meddelandet visar än en gång hur viktigt det är att vi måste vi hjälpas åt med att HÅLLA I OCH HÅLLA UT med att göra vad vi kan för att hålla coronaviruset borta!