söndag 29 januari 2023

Vänner från olika delar av världen möttes igen efter 40 år

Tomas Gustafsson och Rober V Alcock i sitt första
möte på fyrtio år
SOMMAREN 2020 gjorde jag ett inlägg här på bloggen om första delen av en solskenshistoria. Det handlade om att jag hade fått ett meddelande på Messenger från Robert C. Alcock i Mexico. Han hade hittat mig på Internet utifrån mitt engagemang för Sävsjö kommun och han hade sett att jag bodde i Stockaryd. 

ROBERT BERÄTTADE i sitt meddelande att han på sjuttiotalet gick på Södra Vätterbygdens Folkhögskola och blev då bästis med en Tomas Gustafsson med rötter i Stockaryd. Efter en del efterforskningar kunde jag fånga in vilken person Robert förmodligen menade. Tyvärr lyckades jag inte hitta några kontaktuppgifter men fick reda på att han nu bodde i Stockholm. Det fanns en fortsatt koppling till Stockaryd genom ett sommarhus strax utanför vårt samhälle.

EN KVÄLL I JULI 2020 när Annette och jag var ute och gick såg vi att det lyste i huset och gick dit. Tomas och hans fru Helena var där och vi kunde förmedla kontaktuppgifter till Robert. Glädjen var stor över vårt besök och att de båda vännerna nu skulle få möjligheten att återupprätta den goda relation som man hade då för så där fyrtio år sedan.

JAG HAR DEN HÄR HELGEN åter haft kontakt via Messenger med Robert och på Facebook sett foton från Mérida, Yucatan i Mexiko. Tomas Gustafsson och Robert C. Alcock har nu träffats igen! För mig känns det verkligen gott att fått vara den förmedlande länken till återupprättad kontakt mellan de båda vännerna!