tisdag 10 januari 2023

Utbildning för politiker och födelsedagsfirande

Här är jag som fullmäktiges ordförande tillsammans med Bengt Persson
Valnämnden, Sten-Åke Claesson Myndighet, Jari Ljungquist Kultur- och
fritid, Fredrik Håkansson Barn- och utbildning, Erika Mallander Karlsson
Valberedning, Björn Svensson Revision, Therese Petersson
Kommunstyrelsen, Samuel Nickolausson Sävebo, Kerstin Hvirf
Socialnämnd, Benjamin Petersson ABSI.

DEN FÖRSTA AV vårens tre utbildningar för kommunens politiker blev matnyttig för både erfarna och nya politiker. Kulturhuset var platsen och nya kommunalrådet startade upp med att hålla ett tal som stod för entusiasm, framtidstro och uppmuntran till oss politiker. Therese pekade på vikten av att ha en klar vision och att stå stadigt på en stabil värdegrund.

UTBILDNINGEN DENNA gång handlade om kommunens styrmodell både avseende verksamhet och ekonomi. Det gavs information om hur politiska möten fungerar och regelverket för arvoden och ersättningar. En bra ordnad dag! För min del hade jag min vana trogen med kameran och tillsammans med kommundirektören och fotoentusiasten Jan Holmqvist plåtades gruppbilder på de som har ordförandeuppdrag.

MIN ÄLSKADE HUSTRU hade under måndagen födelsedag och som sig bör har hon firats under dagen med lite extra uppvaktning och förstås smarrigt käk att äta.  Annette är värd alla uppskattning för det hon gör och betyder för mig!