fredag 13 januari 2023

Tack Kerstin för all din kärlek mot oss

I NATT FICK ANNETTES MAMMA, och min svärmor, allas vår älskade Kerstin flytta till sitt himmelska hem. Vi är så tacksamma för Kerstin och allt det hon betytt för oss under alla år. Alltid så kärleksfull, omtänksam, generös, uppmuntrande och positiv. Kerstin hade ett stort, varmt hjärta för så många. Saknaden är enorm och de fina minnen är så många.

I ONSDAGS kväll hade hon kämpigt med hälsan och hon kände att hennes tid höll på att ta slut. Jag var hos henne och vi fick tillsammans en kväll jag aldrig kommer glömma. Vi bad böner, kramades hårt och sjöng gamla fina läsarsånger om himlen och Guds omsorg. När jag sagt godnatt och skulle lämna lägenheten hörde jag Kerstin själv sjunga vidare, "Han har öppnat pärleporten så att jag kan komma in, genom blodet har han frälst mig och bevarat mig som sin ..." 

NU HAR KERSTIN fått gå in i pärleporten på riktigt och med stor glädje mött sin Evald, syskon och andra nära och kära som gått före. Tack Kerstin för allt vad du betytt för mig och oss alla!

Kerstin visade kärlek till alla barn

Mor och dotter på julafton 2022

Kerstin gillade odling här med ett blad Mangold

Kerstin tillsammans med sina barn, Lars, Bernth och Annette

Med Kerstin i tisdags kväll