lördag 28 januari 2023

Ett stort gäng kristdemokrater på utbildningsdag

VI VAR ETT STORT gäng från Sävsjö kommun som var med när nästan 200 kristdemokrater från Jönköpings, Kalmar och Östergötlands län under lördagen samlades till en utbildningsdag. 

HÄLSO- OCH SJUKVÅRDSMINISTER Acko Ankarberg Johansson berättade om vad regeringen satt fokus på de första 100 dagarna inom sjukvårdsområdet. Hon talade bland annat om nationell vårdförmedling, fler vårdplatser, förstärkt vård och satsning på förlossningsvård och kvinnors hälsa.

JAG MEDVERKADE med ett seminarium som riktade sig till personer med ordförandeuppdrag och hade fått rubriken "Spelreglerna i sammanträdesrummet". För mig inspirerande att få dela med mig av  om vad som gäller vid kommunala sammanträden. Jag kunde också ge tips så väl som samtala om erfarenheter från alla mina år som kommunstyrelsens ordförande.

DET VAR SÅ roligt att under dagen också få träffa Anna Zelvin och Zaklina Zethson. Anna kommer från Sävsjö och är nu regionråd i Växjö.  Zaklina kommer från Rörvik och sitter i en Miljö-, Bygg- och Tekniknämnd i Jönköping. Här kommer några foton från dagen:

Hela gruppen kristdemokrater på utbildningsdagen

Sjukvårdsminister Acko Ankarberg Johansson informerar

Här jag med Anna Zelvin och Zaklina Zethsson

Jag håller i seminarium om spelregler i sammanträdesrummet