torsdag 5 januari 2023

Smidig, snabb schysst hantering efter klantig parkering

NÄR VI FÖR ETT TAG sedan besökte Biskopen i Växjö råkade jag i samband med det klantigt nog köra in i en stenhög med Volvon. Antagligen var jag så fokuserad på middagen med biskopen och att ha fått hedersuppdraget att ha biskopens fru som bordsdam att jag blev ouppmärksam när jag skulle parkera bilen.

JAG TYCKTE INTE inte skadan verkade så märkvärdig och därför tänkte jag först fixa den själv. När jag nu tittar lite närmare så ser jag att också grill och en sensor fått sig en törn. Jag inser nu att det bästa är att lämna in bilen för proffsig reparation.

JAG HAR HAFT BIL i över 40 år men har faktiskt själv aldrig förorsakat någon skada som blivit försäkringsärende. Jag har genom åren blivit påkörd flera gånger, fått en stenbumling inkastad genom sidofönstret med mera och därför gjort försäkringsreparationer. Men då har det alltid varit på andras försäkringars bekostnad. Denna gång är det jag själv som är "drullen".

MAN BLIR GLAD av att när jag nu anmäler skadan så blir jag schysst bemött av Länsförsäkringar. På bara några timmar efter min digitala anmälan meddelar de att de reparerar skadan. De hänvisar reparationen till Bilskadecenter i Nässjö och det är ett företag jag har mycket goda erfarenheter sedan tidigare. Bokningen av tid för skadebesiktning gick också digitalt och på momangen. Jag ger både Länsförsäkringar och Bilskadecenter mina bästa rekommendationer!