lördag 15 oktober 2022

Tätningslister och glädje åt Mullsjöstyre

Per Högberg
 MONTERING AV nya tätningslister i våra fönster har varit en syssla under lördagen. Det känns viktigt att göra vad man kan för att minska energianvändningen i vinter!

JAG HÖRDE PÅ RADION att styret i Mullsjö med S+KD+C+L i stora drag är överens om hur kommunen ska styras. Min nuvarande kollega Mats Tingshagen(S) blir ordförande i Socialnämnden. Linda Danielsson(S), som var KSO innan Mats, blir fullmäktiges ordförande. Det är riktigt bra att Per Högberg(KD) blir ny ordförande i kommunstyrelsen och att Joseph Tornell(KD) tar ordförandeskapet i barn och utbildningsnämnden. Både Per och Joseph är mycket skickliga politiker, fast rotade i kristdemokraternas värdegrund och med stort engagemang för sin kommun.

DET ÄR UTMÄRKT att man kunnat enas om ett styre över de vanliga blockgränserna och att SD hålls på avstånd. Jag tror det nya gemensamma ledningen för Mullsjö kommun kan bli riktigt bra! Jag gläds också åt att vårt nya kommunalråd, Therese Petersson, får en bra kristdemokratisk kommunkollega i länet. Det är något jag saknat stor del av mina år som kommunalråd.