torsdag 20 oktober 2022

Fina minnen av Inger

Lövängen i Stockaryd

DET FINNS MÅNGA FINA minnen från händelser och personer som jag bär med mig sedan tiden jag jobbade på Lövängen i Stockaryd. Jag brukade alltid käka lunch i matsalen som fanns i anslutning till centralköket. Jag minns med glädje den goda maten och att matsalen blev en trevlig mötesplats. Det blev där ofta en stunds roligt Uno-spel under lunchrasten.

EN AV DE SOM bidrog till den trivsamma stämningen var Inger Karlsson som jobbade i centralköket. Hon var lite särkilt mån om mig och en del andra pojkar och ville att vi skulle må väl. När vi kom för att äta blev det en stunds samtal och det kom allt som oftast fram lite extra gott käk och kanske lite glass eller något annat till efterrätt.

EFTER ATT INGER pensionerades från Lövängen har jag många gånger fått smaka de goda smörgåstårtor som var lite av hennes specialitet att tillverka. Jag har också stött på Inger vid aktiviteter på Iogt, en förening där hon varit mycket aktiv och en viktig lokal stöttepelare.

IDAG VAR DET EN BEGRAVNINGSGUDSTJÄNST för Inger och det kändes viktigt för mig att få vara med för att hedra en person som gett så många goda minnen. Maria Åberg var Officiant, Carina Hult musiker och solosånger sjöngs av Per Malmqvist. En värdig och fin begravning. Jag tänker på Inger Carlsson med glädje och omsluter särkilt hennes man Allan och dottern Pia i mina tankar och böner.