onsdag 19 oktober 2022

Praoelev ger nya infallsvinklar på politik

Ett foto som min praoelev tog när vi var i 
gångtunneln med tavlor
JAG HAR HAFT en praoelev från Hofgårdsskolans 9D. Den tid när jag har prao eller praktikanter brukar vi prata demokrati och hur kommunpolitik fungerar. Jag försöker inspirera för att arbeta i kommunen och för att engagera sig politiskt. Jag ger ett uppdrag att läsa in sig på något ärende och sedan till mig redovisa förslag på hur vi som politiker bör besluta.

DENNA GÅNG handlade det om förslag som kommit om att fler tunnlar i kommunen ska göras trevliga och utsmyckas med konst på samma sätt som det gjorts i gång- och cykeltunneln under järnvägen mitt i Sävsjö. Vi var ute på plats för att se hur det är idag och för att göra en fotodokumentation. Praoeleven tyckte det kunde vara en bra ide med bättre belysning och att göra det trivsammare men att kostnaden inte får blir för hög.

DET VAR TREVLIGT och gav nya infallsvinklar med en praoelev!