söndag 14 november 2021

Tillsammans har vi format politik för framtida utmaningar

Delegationen från Jönköpings län

TRE DAGAR av riksting är slut för den här gången. Tillsammans har vi antagit nya förslag för att vi som kristdemokrater ska kunna möta Sveriges utmaningar inom sjukvård, äldreomsorg, trygghet och migration. 

HEMMA IGEN känner jag en tacksamhet över bra debatter och många goda samtal med kollegor från hela landet. Det kändes bra att få lyfta upp frågan om musikskolans villkor och om behovet av utdrag ur polisregister för anställning av personal som jobbar i äldres hem. Även om det inte blev beslut som jag önskat är problematiken runt dessa frågor nu känd.

STARKAST INTRYCK på rikstinget gjorde partiledaren Ebba Busch direkt efter att hon enhälligt fått förnyat uppdrag att leda partiet. När hon tackade för förtroendet berättade hon personligt om hur det varit att kombinera livet som partiledare och mamma. När hon kom till sin kamp för att skydda sina barn från en otroligt påträngande mediestorm kom tårarna. För min del som ledande politiker och förälder kändes det att Ebbas ord gick rakt in i hjärtat. Efter sitt tal fick Ebba den varmaste och längsta rikstingsapplåden någonsin. 

FRÅN SÄVSJÖ har jag tillsammans med Benjamin Petersson varit ombud. Benjamin har gjort en sammanställning av rikstinget som du kan läsa på vår hemsida på denna länk:
https://wp.kristdemokraterna.se/savsjo/riksting-2021/#more-3482

PÅ FÖLJANDE länk kan du se några bilder från dagarna i Norrköping:
https://savsjo.blogspot.com/2021/11/tillsammans-har-vi-format-politik-for.html

 

Ebba under sitt personliga tal


Annette och jag käkade en unikt god surdegspizza på restaurang Massimo 


Benjamin och jag var ombud från Sävsjö

Norrköping är unikt med sina spårvagnar



Kongresshallen Louis dee Geer


Hela Jönköpingsdelegationen