tisdag 16 februari 2021

Vi är många som gläds åt foton från förr

En bild från en söndagsskolfest med många kända personer:
Jag finns med allra längst upp
FOTOGRUPPEN BLÄNDAREN, med Urban Dagman i spetsen, digitaliserar och publicerar så gott som dagligen lokala foton från förr. Vi är många som gläds åt möjligheten att tillsammans med andra minnas och samtala om händelser och människor. Numera är det fler än Bländaren som delar bilder roliga att få se.

ÄR DU INTRESSERAD och har anknytning till Stockaryd, Rörvik eller Hultsjöbygden rekommenderar jag att du går med i någon eller flera av dessa grupper på Facebook som heter "Stockarydsbilder från förr", "Foton från Rörvik" och "Hultsjö Bygdegårdsförening".

FÖR MIG LITE särskilt roligt att Fotogruppen Bländaren är aktiv och fortsätter jobba med bilder. Denna fotogrupp var jag med och startade hemma i soffan i mitt föräldrahem på Nygatan 21 i Rörvik. Du kan läsa mer om Bländaren och se ett kort från starten på följande länk: https://savsjo.blogspot.com/2016/12/fran-morkrum-till-capture-one.html

FOTOT SOM FINNS i detta inlägg är publicerat av Bländaren och det är en bild från en söndagskolfest från 1970. Vi står på trappan till Götarps brunnskapell nära Hjortsberga. Jag finns med allra längst upp i bilden. Du kan se fotot i större format på denna länk: