onsdag 3 februari 2021

Skärpning!

I dagens tidning ett exempel på att vårt budskap om
avstånd inte gått fram. I artikel står om hundra jägare på
vildsvinsjakt. Enligt foton i tidningen står de helt nära varann
Bästa jägare, just nu är vildsvinen ett betydligt mindre
problem än Corona, Håll avstånd eller stanna hemma!
VI HAR DE SENASTE VECKORNA gång på gång uppmanat invånare att göra allt de kan för att minska smittspridning. Hålla avstånd, undvika relationer utanför den vanliga familjen, tvätta händer, testa sig om man har symptom. Jag vet att det är många som noggrant följer råden och gör vad man kan för att hjälpa till.

MEN TYVÄRR, TYVÄRR verkar andra fullständigt nonchalera vårt budskap. Detta trots att vi just nu har den högsta smittspridningen i landet. Vi har nog alla nu människor vi känner som har avlidit eller är svårt sjuka i Covid-19. Smittan fortsätter att skörda offer i vår kommun. Så till er som hittills inte tagit vårt budskap på allvar, skärp er! Detta är ingen lek, det handlar om liv och död för nära och kära och det berör oss alla.

JAG SKA NU SPELA IN en film där jag än en gång uppmanar till att hjälpa till med att minska smittspridning och hålla sig till de råd och riktlinjer som finns. Hur ska jag göra för att denna film inte bara ska bli en i mängden och får ett budskap som man är trött på och struntar i?  Vad ska jag säga för att alla vi som bor i vår fina kommun ska förstå att nu är det allvar?  Hur kan vi få människor att inse att vad var och en gör har stor betydelse?

JAG BER OM URSÄKT för den hårda tonen men just nu är jag frustrerad, arg och besviken över att smittan bara synes öka. Det är vi tillsammans som inte klarar av att få stopp på denna farsot!