söndag 7 februari 2021

Uppmaning till alla i vår kommun

UNDER SÖNDAGEN har jag spelat in en video där jag vänder mig till alla som bor eller jobbar här i Sävsjö kommun.  Bakgrunden är att jag de senaste veckorna har fått den ena rapporten efter den andra om att vi i vår kommun har en smittspridning på en mycket hög nivå. 

JAG HAR TYVÄRR också fått allt fler exempel på att det finns de som struntar i de råd och riktlinjer som finns  och i videon uppmanar jag alla att ta sitt personliga ansvar för att göra det man kan för att stoppa coronavirusets fortsatta spridning. Förstås för sin egen hälsa men också för andra som bor och jobbar i vår kommun

JAG ÄR ÖVERTYGAD OM att vi tillsammans i Sävsjö kommun kan vända den negativa trenden och få stopp på denna farsot. Om vi alla hjälps åt kan vi se fram emot en vår där allt blir mycket bättre, trevligare och ljusare än den situation vi har just nu!

JAG KOMMER inom kort länka till videon här på bloggen.