fredag 1 januari 2021

Nyårslöfte bakåt och framåt

DET VAR INTE PRECIS på nyårsafton men någon vecka därefter som hustrun och jag bestämde oss för att som mål för 2020 promenera minst tiotusen steg varje dag.  Det är jättekul att kunnat klara av denna målsättning. Framförallt känner jag att jag har mått bra av att motionera mer och förstås har det känts välbehövligt alldeles särskilt det pandemiår vi har bakom oss.

NÄR JAG BLICKAR framåt för 2021 ska jag försöka hålla kvar vid ambitionen om tiotusen steg om dagen. När jag tittar framåt utifrån mitt politiska uppdrag ser jag viktigt att de kommande åren ännu mer jobba med ledarutveckling.

VI ÄR NU PRECIS i mitten av denna mandatperiod och framåt hösten börjar arbetet ta fart med nomineringar inför kommande mandatperiod. Jag har blivit mer och mer övertygad om att för vår kommun är goda, engagerade politiska ledare en avgörande faktor. Vi som varit med ett tag och skaffat oss erfarenheter måste se till att utbilda och träna fler ledare som kan kliva in i ansvarsfulla uppdrag framöver. Under 2021 vill jag bidra till ledarutveckling både inom mitt parti men också gärna jobba med det partiöverskridande för att ge bästa förutsättningar för långsiktigt starkt politiskt ledarskap i Sävsjö kommun!