söndag 10 januari 2021

En paus från vardagsliv och jobb

Vildmarkstårta från Melins
I DESSA TIDER känns det som att det mesta snurrar kring Corona och Covid-19. Jag läser det mesta jag kommer åt, följer presskonferenser och försöker ta till mig av information från både Sverige och resten av världen. Ibland kan det bli påfrestande både för mig och säkert också för min omgivning. Men det känns ansvarsfullt att både försöka hantera de kommunala frågorna runt denna pandemi rätt, lika väl som jag så långt möjligt förstås vill minska risken att nära och kära drabbas.

DEN HÄR HELGEN har min älskade hustru haft födelsedag. Det har blivit lite enkelt firande och därmed också en trevlig paus från det vardagliga. Jag har bjudit på en av hennes favoriter, raggmunkar. Denna gång med med inspiration från Sara Bäckmo.  I smeten använde jag förutom potatis också jordärtskockor och morötter, gott! Till fikat har vi njutit av den fantastiskt smarriga Vildmarkstårtan från Melins konditori i Sävsjö. Har du inte smakat denna goda unika sävsjötårta så bör du göra det!