torsdag 4 april 2019

Tack Caj för din insats för demokratin!

Smålands dagblads reporter Caj Källmalm intervjuar
F
redrik Svensson, skogsansvarig i kommunen.
CAJ KÄLLMALM HAR under torsdagen gjort sin sista arbetsdag som lokalreporter för Smålands Dagblad. Under dagen tittade jag förbi redaktionen för att säga mitt tack och önska honom lycka till i sitt nya uppdrag för Jämtlands tidning.

CAJ HAR GJORT ett fint jobb och blivit en uppskattad person i vår kommun. Alltid vänlig och bra på att skriva. Han har visat sig vara analytiskt och även skarp i sina artiklar, när det är befogat.

FÖR MIG SOM kommunstyrelsens ordförande är kontakten med journalister en daglig del av mitt arbete. Det är viktigt med en god men professionell relation för jag behöver i mitt jobb bli granskad och utmanad av tuffa frågor. Detta är nödvändigt för min trovärdighet gentemot mina uppdragsgivare, kommuninvånarna! För mig är också media viktigt för att få ut information om mitt uppdrag och det som händer inom kommunpolitiken. Bra journalister är en viktig och nödvändig funktion i demokratin! Tack Caj för din insats för information och demokrati i Sävsjö och lycka till framöver!