måndag 29 april 2019

Positivt om ris men bekymmersamt om avfall

Stockaryds återvinningsstation tre timmar efter städning
NU ÄR DET KLART att ristipparna kommer finnas kvar! Det är vi i  Sävsjö kommun, i samarbete med IFK Sävsjö och samhällsföreningarna i Stockaryd och Rörvik, som kommer ansvara för öppethållande och skötsel av ristipparna. Öppettiderna på samtliga orter kommer att vara klockan 10.00-14.00 lördagen den 11, 18, 25 maj samt den 15 och 29 juni. Jag tror det här kan bli bra!

JAG ÄR FORTSATT BEKYMRAD över de återvinningsstationer som Förpacknings och tidningsinsamling AB (FTI)  har placerat ut i vår kommun. Nedskräpningen är enorm och vållar mycket förtret. Den som finns i Stockaryd städades idag klockan 14.20. I kväll åkte jag, efter att arga medborgare hört av sig, förbi och då såg det ut som på bilden här intill. Det är ynkedom att det i vår kommun finns hänsynslösa, skitaktiga stollar som beter sig så här, skäms!  Vi alla andra som är skötsamma får betala för att städa upp efter dessa ligister.

JAG HAR ANMÄLT NEDSKRÄPNINGEN och jag hoppas att de som skräpat ner åker dit. Jag hoppas också att det snart ska vara städat igen. Det ska öppnas ett "Mini Flishult" i Vrigstad. Förhoppningsvis kan den lösa en del av denna ständiga nedskräpning men jag är inte så naiv att jag tror att den löser problemet helt.