söndag 23 maj 2021

Tusse ljuspunkt, Starmix och Smyrna

TUSSE GAV ALLT han kunde i lördagens Eurovisionfinal och han levde upp till förväntningarna. Att placering inte blev bra gjorde inte så mycket. Det viktiga tycker jag är att han till skillnad från övriga artister levererade en medryckande låt med en positiv text  "Can’t stop us now, forget the haters. Get up and live and make it matter. There’s more to life so go ahead and sing it out. Can you hear a million voices. Calling out in the rain. You know we got a million choices. So go get out and let it rain." BRA JOBBAT TUSSE!


I ETT HEM GÅR DET alltid sönder saker. Jag försöker varje vecka fixa åtminstone någon av de saker som ligger och väntar på reparation. Under lördagen tog jag mig an en gammal Starmix matberedare. Den kommer från mitt föräldrahem och är säkert minst 40 år. En fröjd att plocka sönder denna gedigna tyska konstruktion och rätta till felen, byta olja, slipa kollektorn, rengöra och smörja alla lager och plocka ihop allt igen. En skön känsla att starta upp maskinen och se att allt fungerar perfekt. Jag vill påstå att kvalitet på denna nivå inte tillverkas numera.

SÖNDAGEN HAR VARIT EN LUGN DAG hemma hos oss. Dagens gudstjänst blev från Smyrna i Göteborg med Johanna Bodeen som predikade över ämnet "När orken sinar". Hon gav ett budskap som passade mig och många andra i dessa uppjagade tider. En predikan jag kommer att fundera vidare över under veckan som kommer!