onsdag 15 april 2020

Ta väl hand om er!

Jag spelar nu en hel del på
pappas gamla Eufonium
DET ÄR TUNGT att dag efter dag följa rapporteringen av coronavirusets konsekvenser och utveckling. Vi får regelbundna rapporter om antal avlidna som för oss blir en del i en statistik. Varje dödsfall är en tragedi men ibland får smittan också ett ansikte som ikväll när vi nås av att radio- och tv-profilen Adam Alsing avlidit efter att blivit nedsmittad. Adam blev bara 51 år.

VÄNNER DET HÄR är en annorlunda tid och vi måste alla inse att konsekvenserna av denna förfärliga smitta är allvarliga. Det är viktigt att vi uthålligt följer myndigheternas rekommendationer så vi håller oss friska.

VI HAR ALLA ett ansvar att också göra vad vi kan för att leva hälsosamt och skapa motståndskraft. Annette och jag promenerar mycket för att hålla uppe god kondition och vi försöker äta hälsosamt. För min del har jag också ökat spelandet på mitt Eufonium för att därigenom träna mina lungor. Har du något blåsinstrument, flöjt eller liknande så ta fram ditt instrument och börja spela du också! Träning av lungfunktionen är en av de saker som är bra att göra just nu. Jag hoppas ni alla tar väl hand om er och att ni är rädda om varandra!

På följande länk kan du se goda råd om hur du skyddar dig mot smittan:
https://savsjo.blogspot.com/2020/03/nojd-med-ny-lansledning-och-bra.html