onsdag 29 april 2020

Förberedelse för annorlunda valborgstal

Provfilmning av årets vårtal
I MIN ROLL SOM kommunalråd har jag på valborgsmässoafton genom åren varit med och hållit tal på valborgsfiranden runt om i vår kommun. Jag har varit med och delat glädjen och gemenskapen i de fina arrangemang som år efter år ordnas av engagerade människor och föreningar. Men just denna valborgsmässoafton är för första gången allt inställt gå grund av smittorisk.

I DENNA ANNORLUNDA situation har jag fått förmånen att hålla ett digitalt vårtal. I dag har jag förberett detta viktiga tal och under morgondagen kommer det att publiceras. Jag blir glad om du tittar på videon och lyssnar till det angelägna budskap jag förmedlar till alla oss som bor i vår kommun. En länk till inspelningen kommer finnas här på bloggen.