torsdag 13 juli 2017

Positivt att PMC investerar och anställer

Ett foto från senaste besöket på PMC.
Jan Holmqvist och jag får information
av Anders Björk
Glädjande att det även nu, mitt i semestertider, kommer positiva företagsnyheter! Jag läser i ett pressmeddelande att PMC Cylinders AB med en stor anläggning i Sävsjö planerar för att göra en satsning på investeringar och nyanställningar. Lite särskilt roligt att det är anrika Sävsjöföretaget "CA-verken" som satsar. Företaget startade för 60 år sedan, 1957, i Sävsjö av Ingvar Carlegren.

FÖR NÅGRA ÅR SEDAN planerades en satsning med utbyggnad och vi hade en dialog om denna mellan kommunledning och företag. Resultatet blev att vi från kommunens sida gjorde en rad åtgärder med att ordna mer mark, staket och asfaltsytor för att bereda för utbyggnad och förbättrad logistik. Tyvärr sköts satsningen då på framtiden på grund av att efterfrågan på företagets produkter minskade.

UNDER 2016 FICK PMC det stabila familjeföretaget Nordstjernan som helägare. De har visat hög ambition och vilja att vara långsiktiga ägare. Riktigt roligt att de satsar på fortsatt utveckling och investeringar. För min del hoppas jag att de åtgärder kommunen tidigare gjort nu kan komma till användning i den expansion och satsning som företaget nu avviserar!