torsdag 6 juli 2017

Ebba lysande i Almedalen och ny vitsippa på G

Ebba höll ett lysande tal i Almedalen
I dag har det varit Kristdemokraternas dag i Almedalen och jag har sporadiskt försökt att  hänga med i vad som händer. I kväll har jag dock satt mig ordentligt till ro i soffan för att ta del av Ebba Busch Thors efterlängtade tal.

SÄGA VAD MAN VILL MEN EBBA är en lysande talare! Trots att hon fortfarande är färsk som partiledare så levererade hon ett skarpt och väl genomtänkt tal. Jag blev glad över att talet innehöll riktigt tydliga kristdemokratiska prioriteringar. Ebba talade om att Sverige behöver ett välfärdslöfte och en välfärd som levererar.  Som exempel lyftes fram att de äldre över 85 år som vill, ska få plats på äldreboende. Det handlar också om att det i Sverige måste bli fler poliser och dessa måste få bättre lön och arbetsvillkor. Ebba slog fast att vi ska se till att samhället blir tryggt för alla.

FÖR MIN DEL har det i dag blivit en del partiarbete för vår lokala partiavdelning. En uppgift har varit att sammanställa ett sommarnummer av vårt nyhetsblad "Vitsippan" som nu skickas ut till medlemmar och sympatisörer.  Vill du läsa detta så kan du klicka på denna länk: VITSIPPAN NR 19