onsdag 21 september 2022

Therese en kryssraket utan dess like

UNDER ONSDAGEN blev länsstyrelsen äntligen klar med sammanräkningen av alla personkryss i Sävsjö kommun. Det som är allra roligast denna gång är att vår kommunalrådskandidat, Therese Petersson, får hela 519 kryss!

JAG TROR DET KAN vara mest personkryss som någon fått genom tiderna i vår kommun! Möjligen med undantag för Conny Jörneklint i mitten på 1990-talet. Therese får betydligt mer än dubbelt så många kryss som den näst mest kryssade sävsjöpolitikern. Med detta folkliga stöd, och med kristdemokraterna som i särklass största parti, är Therese Petersson för mig självklar som nytt kommunalråd efter mig! Bästa tänkbara fortsättning och en glädje att lämna vidare till någon som har så stort stöd och sunda politiska värderingar!

FÖR EGEN DEL blev jag överraskad och överväldigad över att bli näst mest kryssade kristdemokrat i vår kommun. Hela 115 väljare satte ett kryss på mig! Detta trots att jag så tydligt markerat att jag inte kandiderar för en ny period som kommunstyrelsens ordförande. Jag vill rikta ett innerligt och varmt tack till alla er som gett mig sitt kryss och som på olika sätt visat stöd och uppmuntran under årets valrörelse. Jag lovar att nu med ett fullmäktigeuppdrag som utgångspunkt fortsätta göra vad jag kan för hela Sävsjö kommuns bästa. Ett varmt tack för förtroendet!