lördag 30 oktober 2021

Tillfreds över gehör för att lyfta musikskola på riksting

Tillsammans med Camilla
Rinaldo Miller har jag idag
lyft frågor om arbete och
företagande
HELA LÖRDAGEN har jag varit i Jönköping för att jobba med förberedelser inför höstens riksting. Över ettusen sidor med motioner har gåtts igenom och tillsammans har vi kristdemokrater från Jönköpings län landat i hur vi ska förhålla oss till alla dessa förslag.

TILLSAMMANS MED Camilla Rinaldo Miller har jag haft uppdraget att ge förslag till beslut och vara föredragande på det avsnitt som handlade om arbete och företagande. Jag är mycket tillfreds över att från övriga fått gehör för att det ska krävas utdrag ur polisregistret för att bli anställd inom hemtjänst och hemsjukvård. 

INOM OMRÅDET utbildning och kultur lyfte jag in frågan om förutsättningarna för att bedriva kultur- och musikskola inom skolans ram. Något som för oss i Sävsjö är högaktuellt efter att skolinspektionen i veckan meddelat att vi inte längre får fortsätta med denna på det sätt som sker nu. Stödet var stort för att driva frågan vidare till kristdemokraternas riksting om några veckor. Jag är mycket tillfreds över en bra dag i politikens tjänst!