fredag 8 oktober 2021

Så har jag också gjort provtagning för Covid

JA SÅ KOM DÅ DAGEN när det var dags för mig att testa mig för Covid-19. Det går flera kraftiga förkylningar i kommunen så troligast är väl att jag fått någon av dessa. Jag blev hes i tisdags och sedan har förkylningssymptomen förstärkts. De här dagarna har jag isolerat mig i hemmet och arbetat hemifrån. Eftersom symtomen inte släppt valde jag under fredagen att göra ett test. Resultatet ska komma imorgon vid lunchtid. 

MÅNGA HAR gjort flera covidtest men för mig var det första gången. Upplägget för provtagning var mycket effektivt med en minut per patient. Det strömmade nya patienter hela tiden så det verkar vara många som har symptom. Statiken säger dock att vi har väldigt få smittade i vår kommun så troligast är  nog nästan alla sjuka i något annat än Covid-19. Men bra att de som har symptom testar sig för att veta säkert.