lördag 9 oktober 2021

Positivt att vara negativ och nytt nummer av Tillsammans

DET ÄR IMPONERANDE att Region Jönköpings län är så snabba med att leverera provsvar efter Covidtest. I går vid tiotiden gjorde jag mitt test och idag på förmiddagen levererades mitt testsvar. Det var mycket positivt att svaret var negativt! Alltså är det en vanlig förkylning som drabbat mig. Skönt också att jag redan under gårdagen började känna mig bättre och under lördagen kändes det ganska bra.

DU HAR NOG SOM JAG fått ett nytt nummer av vår kommuntidning "Tillsammans" hem i brevlådan. En välgjord och informativ tidning som våra eminenta kommunikatörer producerar helt själva.  Jag tycker det är lite extra roligt att det senaste numret har "Barnvänliga Sävsjö"  som tema och att tidningen heter "Tillsammans" 

BÅDA DE HÄR BEGREPPEN föddes under hösten 2000 när vi i ett tufft läge jobbade med budget för 2001. Jag var alldeles nytt kommunalråd och med politikerkollegor som Lillian Sjöberg Wärn, Bengt Persson, Ingvar Svensson, Ingvar Jarfjord, Helene Petersson, Björn Jönsson m.fl. blev vi helt ense om att vi måste jobba med goda relationer som verktyg. Vi blev också helt överens om att det som ska prioriteras allra mest är barnen. Där och då föddes "Barnvänliga Sävsjö" och "Tillsammans". Dessa begrepp var en målbild och vision som har hängt med sedan dess. För Sävsjö kommun har dessa sedan blivit självklara utgångspunkter för utvecklingsstrategier och visioner. För Sävsjö kommun en del av vår identitet.

I DETTA NUMMER AV TILLSAMMANS får du en uppmaning att svara på en enkät om tidningen. Vi uppskattar mycket om du ger oss dina svar och synpunkter. Du kan också svara genom att använda denna länk: www.savsjo.se/enkät