söndag 25 april 2021

Bra musiktips, Jonathan och planering för bröllop

DEN HÄR HELGEN har jag lyssnat en hel del på Mezzoforte, ett för mig helt nytt jazz-funk fusion band. Det var min vän Fredrik Håkansson som tipsade om denna musik och jag fastnade direkt. Soundet har stora likheter med Koinonia vars musik jag lyssnade mycket till under 1980-talet. Mezzoforte kommer från Island och de består av mycket skickliga musiker som verkligen briljerar i instrumentala solon och sköna låtar. Det mesta av deras musik finns på Spotify så gå gärna in och där och njut du också!

DAGENS GUDSTJÄNST blev från vår hemförsamling som idag bjöd på en fin predikan av vår tidigare ungdomsledare Jonathan Andersson.

UNDER KVÄLLEN har vi haft teamsmöte inför att yngste sonen ska gifta sig i augusti. Vi kör på med planeringen och vill tro att fint väder och vaccinering ska göra det möjligt att genomföra fullt ut. Vi ser nu med spänning fram emot Folkhälsomyndighetens pressträff  den 17 maj då man presenterar vilka restriktioner som ska gälla.