onsdag 18 oktober 2023

"Sävsjö är bäst"

"VI SÄGER INTE att Sävsjö är bäst men att vi har ovanligt mycket som är bra" har varit ett uttryck som jag och vi i Sävsjö kommun använt många gånger. Det är inte bara ett talesätt utan det stämmer!

HUSTRUN VAR LEDIG på onsdagseftermiddagen och vi passade på att tillsammans käka lunch på Mi Amor. Detta är den nya restaurang som tagit över efter Milano. Vilket toppenställe! Vi valde dagens rätt och det fanns två alternativ. Hustrun valde panerad fisk och jag baconinlindad fläskytterfilé. Till efterrätt fanns äppelkaka med vaniljsås. Restaurangen var fräsch och snygg och maten smakade riktigt bra! Personalen tillmötesgående och trevliga. Mi Amor får bästa betyg från oss.

VI VAR I SÄVSJÖ CENTRUM och besökte den fina klädbutiken People. Jag går dit när jag behöver lite nytt i garderoben och uppskattar att Mona alltid hjälper till att hitta det som kan passa. People en mycket bra klädesbutik på hemmaplan. Man har stort utbud av moderna och fina kläder. Personalen är trevlig och priserna bra.

EFTER ATT PROMENERAT LITE runt i stan och njutit av de fina höstfärgerna blev det ett besök på Familjebadet och en rejäl simtur. Familjebadet är väl i ordning och är en anläggning som har stor betydelse för Sävsjö och ett stort omland. Just idag var det en hel del danskar i badet och vad jag förstår har man höstlov och en del kommer då till Sävsjö för att bland annat bada. 

VI HAR VERKLIGEN MYCKET BRA i vår kommun och för oss kändes det som vardagslyx att få del av något av det som finns att tillgå. Jag håller med Elna som brukade säga "Sävsjö är bäst!"