måndag 30 oktober 2023

Protokoll och lyskraft hos höstlöv

UNDER FÖRMIDDAGEN var det dags för mig att tillsammans med Nicklas Söderstjärna(SD) och Christer Sandström(C) justera fullmäktiges protokoll. För mig är det noga att protokollen är korrekta och helt överensstämmer med det sammanträde som varit. Oaktat vad som sagts är det justerade protokollet som gäller och de beslut som finns skrivna där som verkställs. Det kändes bra att vi tre justeringspersoner var helt överens om protokollet!

DET ÄR NUMERA en del olika åsikter om hur protokoll ska skrivas på bästa sätt. I vår kommun har vi, så länge jag kan komma ihåg, skrivit så kallade att-satser. En del menar det är gammalmodigt och vill istället att det ska vara så kallade självständiga huvudsatser. Helt klart behöver vi prata ihop oss om vad som ska gälla och sedan hålla oss till det.

SAMTIDIGT SOM jag var i Sävsjö passade jag på att besöka vårdcentralen Bra liv för att ta ett blodprov. Jag käkade också en god Italiensk kycklinggryta i den matsal som finns däruppe. Jag stannade till en stund alldeles utanför vårdcentralen fascinerad av lyskraften i höstlöven från en buske vid handikapparkeringen. Hösten kan vara makalöst vacker!