måndag 2 oktober 2023

Positivt om Sävsjö kommun i Småbrukaren

I POSTLÅDAN LÅG idag flera exemplar av tidningen Småbrukarens höstnummer. Det var min gode vän Ingvar Svensson i Lövshult som ordnat att jag fick del av tidskriften och det reportage som han gjort i denna från "Landsbygdens sommarmöte"

BAKOM ARRANGEMANGET stod Jönköpings läns Hushållningssällskap och det var i år förlagt sista lördagen i augusti till familjerna Brogårds lantbruk i Hylletofta. Det blev ett lite annorlunda sommarmöte eftersom det regnade ihärdigt mesta delen av dagen men trots det blev det ett bra och välbesökt möte.  

JAG GLÄDS ÅT att artikeln ger en mycket positiv bild av vår kommun. Vi beskrivs som en av länets landsbygdsvänligaste kommuner och omnämns gör arbetet med Stockarydsterminalen, biogassatsningen vår tillsammansanda och skolbyggnationen i Rörvik. Lite extra roligt är det förstås att både jag och min efterträdare Therese Petersson är med i artikeln. Tack Ingvar Svensson för tidningar och fint reportage!

 PÅ FÖLJANDE LÄNK kan du läsa artikeln i sin helhet:
https://savsjo.blogspot.com/2023/10/positivt-om-savsjo-kommun-i-smabrukaren.html#more